Documenten - De klachtenprocedure bij de Commissie

20 documenten over De klachtenprocedure bij de Commissie

Vul zoekcriteria in

Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.

Periode van
tot

Vul hier een start- en/of einddatum als volgt in: DD-MM-JJJJ.

U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.

Sorteren op: Datum / Relevantie

Zijn er kosten verbonden aan het indienen van een klacht?

De Commissie brengt geen kosten in rekening voor de behandeling van een klacht.

Vraag en antwoord

Worden adviezen gepubliceerd?

De Commissie maakt het advies geanonimiseerd (eventueel ingekort) openbaar op deze website. Publicatie vindt in beginsel plaats ...

Vraag en antwoord

Hoe brengt de Commissie advies uit?

Op basis van de informatie waarover de Commissie beschikt, brengt de Commissie haar oordeel uit over de gegrondheid van de klacht ...

Vraag en antwoord

Is de Wet openbaarheid bestuur (Wob) van toepassing op de Commissie?

De Commissie is geen bestuursorgaan. De Wet openbaarheid bestuur (Wob) is dan ook niet van toepassing.

Vraag en antwoord

Wat moet ik doen als er toch een kort geding gestart wordt, of als de klacht niet meer bestaat?

Partijen zijn verplicht de Commissie onmiddellijk op de hoogte te stellen als een klacht niet meer bestaat of door de rechter in ...

Vraag en antwoord

Wanneer wordt een expert ingezet?

De (vice)voorzitter besluit of bij de behandeling van een specifieke klacht experts worden betrokken en zo ja, welke. Zij betrekt ...

Vraag en antwoord

Wanneer wordt er bemiddeld?

De voorzitter beoordeelt bij elke klacht of deze geschikt is voor bemiddeling. Indien dit het geval is worden klager en beklaagde ...

Vraag en antwoord

Is behandeling vertrouwelijk?

De Commissie behandelt de klacht en de bijbehorende stukken vertrouwelijk en verspreidt deze niet verder dan nodig is voor de ...

Vraag en antwoord

Wat is de doorlooptijd van een klacht?

Het is niet aan te geven hoe veel tijd er gemoeid is met de behandeling van een klacht. De Commissie streeft naar een balans ...

Vraag en antwoord

Hoe verloopt de behandeling van een klacht?

Eerst wordt aan de beklaagde een reactie gevraagd op de ingediende klacht. Als deze reactie ontvangen is kan de Commissie ...

Vraag en antwoord

Ga naar