Documenten - Documenten

439 documenten

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
  1. Advies 648: Meer is niet altijd beter en nadere gunningscriteria bekendmaken bij aankondiging

    De klacht van de brancheorganisatie ziet op de aanbesteding van een overeenkomst met een architect. Twee klachtonderdelen ...

    Advies | 20-10-2021

  2. Advies 649: Klacht motivering niet naleven splitsingsgebod gegrond

    Ondernemer klaagt erover dat de betrokken Europese openbare aanbesteding zowel ziet op het leveren van elektriciteit als het ...

    Advies | 20-10-2021

  3. Advies 645: Disproportionele allocatie risico’s

    De klacht ziet op een Europese openbare aanbesteding voor het sluiten van een raamovereenkomst inzake het verrichten van diensten ...

    Advies | 24-09-2021

  4. Advies 642: SROI-eis niet gesteld ter bevoordeling specifieke onderneming

    De klacht ziet op een aanbesteding volgens de procedure voor sociale en andere specifieke diensten. Aanbesteder heeft de ...

    Advies | 15-09-2021

  5. Zijn er kosten verbonden aan het indienen van een klacht?

    De Commissie brengt geen kosten in rekening voor de behandeling van een klacht.

    Vraag en antwoord

  6. Worden adviezen gepubliceerd?

    De Commissie maakt het advies geanonimiseerd (eventueel ingekort) openbaar op deze website. Publicatie vindt in beginsel plaats ...

    Vraag en antwoord

  7. Hoe brengt de Commissie advies uit?

    Op basis van de informatie waarover de Commissie beschikt, brengt de Commissie haar oordeel uit over de gegrondheid van de klacht ...

    Vraag en antwoord

  8. Is de Wet openbaarheid bestuur (Wob) van toepassing op de Commissie?

    De Commissie is geen bestuursorgaan. De Wet openbaarheid bestuur (Wob) is dan ook niet van toepassing.

    Vraag en antwoord

  9. Wat moet ik doen als er toch een kort geding gestart wordt, of als de klacht niet meer bestaat?

    Partijen zijn verplicht de Commissie onmiddellijk op de hoogte te stellen als een klacht niet meer bestaat of door de rechter in ...

    Vraag en antwoord

  10. Wanneer wordt een expert ingezet?

    De (vice)voorzitter besluit of bij de behandeling van een specifieke klacht experts worden betrokken en zo ja, welke. Zij betrekt ...

    Vraag en antwoord