Documenten - Documenten

414 documenten

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
  1. Worden adviezen gepubliceerd?

    De Commissie maakt het advies geanonimiseerd (eventueel ingekort) openbaar op deze website. Publicatie vindt in beginsel plaats ...

    Vraag en antwoord

  2. Hoe brengt de Commissie advies uit?

    Op basis van de informatie waarover de Commissie beschikt, brengt de Commissie haar oordeel uit over de gegrondheid van de klacht ...

    Vraag en antwoord

  3. Is de Wet openbaarheid bestuur (Wob) van toepassing op de Commissie?

    De Commissie is geen bestuursorgaan. De Wet openbaarheid bestuur (Wob) is dan ook niet van toepassing.

    Vraag en antwoord

  4. Wat moet ik doen als er toch een kort geding gestart wordt, of als de klacht niet meer bestaat?

    Partijen zijn verplicht de Commissie onmiddellijk op de hoogte te stellen als een klacht niet meer bestaat of door de rechter in ...

    Vraag en antwoord

  5. Wanneer wordt een expert ingezet?

    De (vice)voorzitter besluit of bij de behandeling van een specifieke klacht experts worden betrokken en zo ja, welke. Zij betrekt ...

    Vraag en antwoord

  6. Wanneer wordt er bemiddeld?

    De voorzitter beoordeelt bij elke klacht of deze geschikt is voor bemiddeling. Indien dit het geval is worden klager en beklaagde ...

    Vraag en antwoord

  7. Is behandeling vertrouwelijk?

    De Commissie behandelt de klacht en de bijbehorende stukken vertrouwelijk en verspreidt deze niet verder dan nodig is voor de ...

    Vraag en antwoord

  8. Wat is de doorlooptijd van een klacht?

    Het is niet aan te geven hoe veel tijd er gemoeid is met de behandeling van een klacht. De Commissie streeft naar een balans ...

    Vraag en antwoord

  9. Hoe verloopt de behandeling van een klacht?

    Eerst wordt aan de beklaagde een reactie gevraagd op de ingediende klacht. Als deze reactie ontvangen is kan de Commissie ...

    Vraag en antwoord

  10. Hoe weet ik dat een klacht niet in behandeling genomen wordt?

    Wanneer een klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt de reden hiervan gemotiveerd en schriftelijk aan de klager meegedeeld.

    Vraag en antwoord